سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اگر تصمیم به طلاق گرفته اید بخوانید

5 کاری که نباید در حین طلاق انجام دهید

معضل جدایی طلاق یا ازدواج مجدد است ؛ رفتار شما در این دوره تعیین کننده مسیر ازدواج شما است آینده ازدواجتان در دستان شما قرار دارد قبل از انجام هر حرکت نادرستی,مطمئن شوید که هر دوی شما هدف جدایی را با یکدیگر به اشتراک گذاشته اید.

آیا میخواهید جدایی انجام شود؟ منفی یا مثبت بودن پاسخ شما در برخی از موارد نباید تغییری در رفتارتان ایجاد کند ؛ رفتاری که در این بخش از نمناک به آنها اشاره می کنیم و درخواست داریم با دقت و تامل بیشتری بخوانید .

 

کارهای لازم بعد از طلاق

تصمیم گیری برای طلاق و جدایی

 

 

رفتار و کارهایی که نباید اگر تصمیم به طلاق گرفته اید انجام دهید

1.بلافاصله با فرد سومی ارتباط برقرار نکنید :

درست بعد از جدایی احساسات ناپایدار به شما این اجازه را نمیدهد که به طور موثر ارتباطتان را برای بازگشتن به حالت اولیه کنترل کنید. چه چیزی باعث میشود که فکر کنید,در رابطه فعلی خواهید ماند؟! برای بهبودی به خودتان زمان دهید ؛ وقت آن است که نقش خود را در جدایی ارزیابی کنید. درست است,شریک شما ممکن است اشتباه کند و شما نیز اشتباه های خود را در رابطه دارید پیوستن به یک رابطه به روند بهبودی شما کمک میکند و زمانی که به خودتان می آیید رابطه فعلی و قبلی خود را ازدست داده اید.

چه کسی میخواهد با فردی که تجربه ای از یک رابطه دارد، ارتباط برقرار کند؟! همچنین شریک شما هر حرکتی از جانب شما را تشخیص میدهد و هر گونه تلاش برای بازگرداندن رابطه را متوقف میکند برخی از دلایل جدایی ممکن است به صلاح و قابل قبول باشد, اما نفوذ و برگشتن به یک رابطه فعلی تفاوت های غیر قابل پذیرش را افزایش میدهد.

 

آمادگی برای طلاق

قبل از طلاق باید این 5 مرحله را بگذرانید

 

 

2.هیچوقت بدون رضایت شریکتان درخواست جدایی نکنید:

در طول ازدواج قرار دادن شریکتان در تاریکی در حین دوره بهبود باعث میشود که بازسازی ازدواج دشوار شود ؛ زمانی که جدایی با دانش و مهارت کنترل شود ,رابطه قوی تر میشود. زمانی که از یکدیگر جدا میشوید، به شما این فرصت را میدهد که بدون نفوذ شریکتان منطقی تصمیم بگیرید قبل از جدایی یک دیدار منطقی با شریکتان داشته باشید، تا در حین جدایی اهداف روشنی از انتظارات و مسئولیت ها داشته باشید این کار هر دو طرف را در تصویری از مسیر رابطه قرار میدهد.

درواقع با ارتباط مداوم,وضعیت رابطه خود را در آینده می سنجید زمانی که شریکتان به خانه بازمیگردد تا بدون هیچ دلیل محکمی آنجا را خالی بیابد,برای دفاع از خودش ممکن است شما را مورد ضرب و شتم قرار دهد و بیشتر، از طریق قطع ارتباط باعث جدایی شود. برقراری ارتباط به شریک شما این اجازه را میدهد که دلایل جدایی شما را بداند,زیرا در طول این مدت شما برای همسرتان یک هدف مشترک ایجاد کرده اید.

 

برگه های طلاق

آیا طلاق تنها راه حل است؟

 

 

3.برای امضا کردن برگه های طلاق عجله نکنید:

وکلای طلاق هرگز عجله ای ندارند که زوج هارو به جدایی بسپارند, زیرا آنها قدرت زمان بر بهبود احساسات را میدانند. شما ممکن است دلایل محکمی برای جدایی داشته باشید اما اجازه دهید که بخشش,جایگاه رابطه شما را بازگرداند. زمانی را دور از شریکتان برای فکر کردن بگذرانید و به او یک شانس دیگر بدهید عجله برای طلاق گرفتن ممکن است منجر به تلخی و پشیمانی شود. جدایی اولین قدم برای طلاق ویا ازدواج مجدد است عجله برای طلاق گرفتن به شما شانسی برای گفتگو و مصالحه برای روابط و فرزندانتان را نمیدهد.

 

 درخواست جدایی

نکاتی که باید قبل از طلاق و جدایی بدانید

 

 

4.در مقابل فرزندانتان با شریکتان بد صحبت نکنید:

این زمانی نیست که با شریکتان بد صحبت کنید، تا اعتماد بچه ها را به دست آورید ؛ به جای اینکار در یک زمان مناسب با آنها صحبت کنید و آنها را از موقعیت و عشقتان مطلع سازید. اگر شریک شما با همکاری والدین موافق است,پس از حمایت آنها برای توسعه شخصیت فرزندانتان استفاده کنید. درصورتی که او از مسئولیت هایش خودداری کند, بدون اینکه باهاش بد صحبت کنید ،فقط به آنها اجازه دهید که شرایط را بدانند. بچه ها را در آشفتگی جدایی دخیل نکنید، زیرا احساسات آنها مختل میشود اجازه دهید که با بی گناهی و دانش اساسی زندگی در خانه های جداگانه رشد کنند.

تصمیم برای طلاق | نکاتی که حتما باید به آن ها توجه کنید

تصمیم گیری برای طلاق برای اکثر زوجین کار راحتی نیست. ممکن است در این مسیر بارها احساس تردید کنید و ندانید رفتن در چه مسیری می‌تواند آینده شما و خانواده‌تان را بهتر تضمین کند. ما در ادامه به توصیه‌هایی در این زمینه اشاره کرده‌ایم که به شما کمک می‌کنند رفتار قاطعانه‌تری داشته باشید و بیش از اینکه تحت تاثیر عواطفتان باشید با نیروی تعقل پیش بروید.

 

1- پیش از طلاق تمام مشکلات را به طور واضح مطرح کنید

قبل از اینکه دادخواست طلاق بدهید یا برای جدایی اقدامی جدی بکنید، باید در مورد مشکلات و تعارضات خود به طور واضح با همسرتان حرف بزنید. در بسیاری از موارد اختلافات از سوءتفاهم‌های بسیار ساده و انباشته شدن نگفته‌ها نشات می‌گیرند و زوجین هیچ وقت به طور شفاف مشکلاتشان را با یکدیگر در میان نمی‌گذارند. برای مثال بسیاری از زن و شوهرها احساس می‌کنند با گفتن نارضایتی‌ها غرورشان جریحه‌دار می‌شود و یا اینکه فرد مقابل هیچ درکی از این موضوع ندارد.

 

حتی اگر چنین باشد هم باید از یک فرد سوم نظیر یک روانشناس خانواده کمک بگیرید و به کمک او تمام آنچه موجب آزار شما در زندگی زناشویی می‌شود را با همسرتان در میان بگذارید. گاهی اوقات مسائلی که از نظر شما حل نشدنی هستند با گرفتن مشورت حرفه‌ای از جانب کارشناسان حل و فصل خواهند شد پس این فرصت را از خود و همسرتان دریغ نکنید.

 

بیشتر بخوانید : راه های پیشگیری و نجات زندگی از طلاق

2- تصمیم برای طلاق | زندگی بدون همسرتان را تصور کنید

بسیاری از افراد هنگام جدایی صرفا می‌خواهند از بحران‌های فعلی فاصله بگیرند اما هیچ تصوری از دنیای بعد از طلاق و زندگی بدون همسرشان ندارند. این مسئله می‌تواند آسیب‌پذیری شما را در برابر مشکلات افزایش داده و باعث شود بحران‌های زیادی را تجربه کنید. در نتیجه لازم است از قبل خود را برای آنچه پس از جدایی رخ خواهد داد آماده کرده و از خود بپرسید که باید با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم کنید. گاهی اوقات داشتن چشم‌انداز درست در مورد آینده و به دست آوردن تصویر دقیق از زندگی بدون همسر باعث می‌شود ارزش آن را بیشتر بدانید و برای نجات زندگی مشترک خود بیشتر تلاش کنید.

 

3- توانمندی های خود را در نظر بگیرید

قبل از طلاق در مورد توانمندی‌های خود فکر کنید. آیا از منابع کافی برای حل و فصل مشکلات مالی برخوردار هستید؟ آیا از نظر روانی توانایی مقابله با مشکلاتی نظیر حضانت فرزندان را دارید؟ برای مثال اگر هیچ منبع درآمدی جز شوهرتان ندارید قبل از طلاق لازم است برای توانمندتر کردن خود تلاش کنید. یاد گرفتن یک حرفه و به دست آوردن درآمد به شما کمک می‌کند که صرفا به وابستگی مالی خود توجه نکرده و جنبه‌های مهم‌تری را برای ارزیابی کیفیت زندگی در نظر بگیرید.

 

4- تصمیم برای طلاق | به کیفیت زندگی کودکان توجه کنید

برای بسیاری از والدین کیفیت زندگی فرزندان و آینده آن‌ها از جمله مسائل بسیار تاثیر گذار در تصمیم گیری برای طلاق است. برای مثال ممکن است بسیاری از افراد به خاطر فرزندان خود با وجود نارضایتی به زندگی ادامه دهند و اوضاع را تحمل کنند. آنچه اهمیت دارد این است که صرفا زندگی کردن زیر یک سقف با پدر و مادر امنیت روانی فرزندان را تامین نمی‌کند و باعث خوشبختی آن‌ها نمی‌شود.

 

بچه‌ها زمانی از طلاق نگرفتن والدین خود سود می‌برند که زن و شوهر بتوانند به درستی تعارض‌های میان خود را حل نمایند و فضای آرامی را برای فرزندان خود فراهم کنند. گذراندن دوران کودکی در محیط پر از تنش، دعوا و درگیری تا حد زیادی به سلامت روان افراد آسیب می‌رساند. در نتیجه با در نظر گرفتن شرایط زندگی بعد از جدایی و مقایسه آن با وضعیت فعلی باید به این نتیجه گیری برسید که زندگی در کدام محیط می‌توانید آرامش روانی بیشتری برای فرزندانتان به همراه بیاورد.

 

5- تعارض های درونی خود را حل و فصل نمایید

تصمیم گیری برای طلاق می‌تواند احساسات متعارضی را در درون انسان به جریان بیاندازد. شما ممکن است از طرفی احساس کنید از زندگی با همسرتان خسته شده‌اید و از طرف دیگر احساس تعلق خاطر عمیقی به او داشته باشید. این وضعیت می‌تواند منجر به تجربه تردید و اضطراب‌های شدید شود. ببرای رسیدن به تصمیم درست باید ابتدا از این تعارض‌ها آگاه شده و آن‌ها را حل و فصل نمایید. مراجعه به یک روانشناس می‌تواند تا حد زیادی در این زمینه کمک کننده باشد.

 

6- زمانی که تحت تاثیر احساسات شدید هستید تصمیم نگیرید

احساسات نیروی بسیار قدرتمندی همراه خود دارند. تجربه خشم، نفرت، غم یا اندوه شدید باعث می‌شود که توانمندی‌های ذهنتان کاهش پیدا کرده و کیفیت تصمیم‌گیری یا قضاوت‌هایتان تا حد زیادی مختل شود. در نتیجه سعی کنید قبل از اینکه به یک تصمیم قطعی برسید از نظر هیجانی به نوعی ثبات هیجانی دست یابید و تحت تاثیر احساساتتان عمل نکنید.

منبع:https://www.ana.press/news/616929/%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%B5%D9%85%DB%8C%D9%85-%D8%A8%D9%87-%D8%B7%D9%84%D8%A7%D9%82-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF